Beautiful..

Ahad, 12 Disember 2010

MArahh ni!!! APA LA NAK JADI ...

Ni yang kadang2 akk malas nak baca surat khabar..bukannya tak nak ikut berita semasa yang berlaku..tapi tak bolelah..tak bole..bila muka depan kes penderaan lagi..kalo boleh tak nak tengok dan baca..tapi terbaca juga..

Tau apa tu..akk terbaca kes penderaan kanak2 lg,budak lelaki yang berumur 4thn..alat kemaluannya ditoreh oleh bapa kandung sendiri..apa la nak jadi dunia ni..klik disini Rasukan toreh kemaluan anak..entak apakah sebab sampai mendorong mereka bersikap begini..

Di surau di Kampung Lanjut Manis, Kuala Pilah inilah Mohd. Nazimi ditemui selepas ditinggalkan bersendirian oleh bapanya Jumaat lalu.
Itu belum lagi kes seorang kanak meninggal akibat didera..dan kes pembuangan bayi didalam plastik hitam..dan baru2 ini seorang ibu yang yg disyaki membunuh bayinya berusia 6bulan akibat tekanan perasaan..

Tak tahan la rasa hati ni..sedih..semakin menjadi-jadi..penderaan khususnya berlaku dalam masyarakat kita ada yg seagama  hilang kewarasan diri,syaitan menguasai..iman entah kemana..hilang pertimbangan..takut Allah turunkan bala akibat kekejaman manusia sekarang yang tiada batasan..Allahualam..Ya Allah selamatkan orang2 yang beriman..


~hadis Riwayat Bukhari~
Berbuat baik dan menolong orang yang lemah

Berbuat baik kepada orang yang lemah ini termasuklah menggembirakan
dan meraikan orang tua, orang sakit, anak yatim dan fakir miskin, juga isteri dan anak-anak yang masih kecil. Sabda Nabi s.a.w. :
“Tidaklah kamu diberi pertolongan dan diberi rezeki melainkan kerana
orang-orang lemah di kalangan kamu.” 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...