Beautiful..

Ahad, 9 Januari 2011

APakah yang anda lakuKAN lebih BAik dari seMAlam...

Topik akk hari ini....
Apa YG ANDA lakukan pada hri ini..adakah sama jer..atau makin teruk.atau lebih baik :)
itulah yg sering bermain difikiran kita semuakan..semakin hari semakin kita nak tingkatkan mutu diri ,jati diri hidup kita,macam mana ,bagaimana,nak buat apa..of course nak jadi lebih baikkan..ada ker orang nak jadi lagi teruk...huhu-putus cinta kot atau tak mahu hidup lagi atau lagi ditimpa sesutu musibah penyakit atau sebagainya...
Itulah dunia...sekilas,sepandang..umur yg semakin hari menganjak tanpa kita sedari..tup..tup da 5 tahun berlalu,10 tahun berlalu..apa yg kita da capai dalam kehidupan kita hari ni...apa yg kita telah perbaiki..tepuk dada tanya selera..mungkin dalam 10-15 tahun juga sudah ramai org yg kita kenali dan sayangi da pun meninggalkan kita kat dunia ni..apa2 pun jom sekali sekala muhasabah diri,pandang kebelakang sekali sakala..bukan pandang belakang hanya di filem sahaja..he3


‎"Apabila

Allah menghendaki KEBAIKAN bagi hamba Nya,
maka diDAHULUkan baginya HUKUMAN di
dunia (yang FANA)
(berupa musibah dan kesusahan agar TERHAPUS dosa-dosanya),

dan apabia Dia
menghendaki KEBURUKAN pada hamba Nya,
maka Dia akan MENAHAN darinya (
membiarkannya)
dengan dosa-dosanya sehingga (dosa-dosa tersebut)
diBALAS pada
hari KIAMAT (yang KEKAL ABADI)."

(HR Turmudzi)




2 ulasan:

MiSzy DiaN berkata...

tak tahu la sama ada apa yg saya dah laku kan hari ni lebih baik atau lebih buruk dari sebelumnya..huhuhu..

nur adam berkata...

miszy..r u hapy with have u done..if u says yes..now its better 4 u dik...he3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...