Beautiful..

Isnin, 20 Disember 2010

RahSIA KOMputeR Muhammad s.a.w

Adakah kita hilang idea ketika sedang nk buat n3..idea banyak nak buat n3 baru..bila baru nak menaip..hampeh..semua hilang.akk jumpa tips yang sungguh berguna ini dari pesbuk p.ngah..tempat akk suka melepak..macam terang blog akk dengan ank kunci ni..BAyangkanlah jika selalu menyebut nama Nabi  Muhammmad s.a.w ia sentiasa menyinari hidup kita..

Nama 'MUHAMMAD' seolah-olah kunci segala ilmu pengetahuan dan maklumat. Apabila terlupa sesuatu perkara, ilmu, maklumat atau fakta; berselawatlah kepada junjungan Nabi Muhammad s.a.w. beberapa kali dengan khusyuk. Insya'Allah anda segera dapat mengingatkan kembali perkara yang diperlukan. Amalan ini biasa dilakukan oleh orang-orang tua, lebai-lebai dan ustaz-ustaz.Umpamanya, anda terlupa nama jalan, nama kenalan, lupa fakta di dalam dewan peperiksaan atau lupa di mana anda telah meletakkan sesuatu barang, maka anda bolehlah menggunakan petua ini. Ia diibaratkan seperti komputer yang menganalisa, mencari dan mengeluarkan kembali maklumat yang pernah disimpan olehnya.

Rasullullah bersabda," Sesiapa yang hendak menceritakan sesuatu (hadis atau sebagainya) lalu terlupa, maka hendaklah dia berselawat kepadaku. Sesungguhnya berselawat kepadaku (ada kekuatan kerohanian yang) boleh mengingatkan hadis (dan sebagainya. Semoga dia akan teringat."


datang dari~pesbuk pak ngah


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...