Beautiful..

Khamis, 16 Disember 2010

suSAH Hati+Bingung atau BENGONG?

 Salam berbahagia di hari jumaat..akk jer yang tak bahagia ni..susah hati..akk nak share dengan korang dan jadikanlah panduan sebelum terkena kat batang hidung sendiri..


Pertama: korang mesti berhati2 dengan urusniaga yg menggunakan SMS dan penghataran jauh..walaupun kita deal dgn kawan sendiri..makesure resit/record korang simpan bila kalo korang buat pindaan duit kepada yg berkenaan..

2.korang jangan pandang sepi pada mereka2 yg tak tak amik berat nak balas msj korang..contohnya.."cik,saya da b-in duit cik..sila check k."(sepatutnya hari yg sama dia akan maklumkan duit itu da masuk) kalo dia tak balas..senyap jer..satu hari nnti nasib korang tak baik..dia kata..duit tak masuk lg..walaupun da berminggu berlalu..

 3.kalo korang tetapkan dalam diri korang adalah jenis yang amanah,alhamdullilah,tahniah akk ucapkan..tapi jangan sangka orang yang kita ingat dia pun sama mcm kita pun amanah juga..carefull k.

4.Simpan mesej2 yg korang msj kat dia ..melibatkan urus niaga..PENTING,sms tu akan rujuk kepada tarikh dan hari kita berusan dgn bank..

 5.Ingatlah dengan baik dengan siapa kita beurusan..save no hp dgn baik kawan kita..jangan bila korang msj kat dia..walupun berpuluh kali..dia akan tanya -"sape ni"- FE EL macam ni orang mudah tak respect..

 6.Walaupun sekarang lebih mudah dengan maybank 2u atau lain2 mesin deposit atau secara online..kadang2 sistem tu ada masalah juga..so..sebelum korang ker bank buat urusan secara manual-isi borang msuk duit,no akaun c polan..make sure korang ingat kata2 akk ni..supaya "JANGAN ADA BAYARAN KALI KEDUA"...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...